Zaujal vás nějaký referát? ...... Máte k nějakému připomínku či poznámku?
Či snad vám nějaký referát pomohl do školy?

Napište to do komentářů!
Čím více dáte najevo svoji spokojenost či nespokojenost, tím více nám pomůžete
při úpravách tohoto blogu.

Co je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ?

29. července 2011 v 10:22 | Fanta Light |  Tipy a triky do života
Reklama. Každý ví, co to je a kde se vyskytuje (ti méně inteligentní jedinci pro všechny případy navštíví tetičku Wiki). Známe oblíbené i trapné televizní reklamy a není problém jejich videjko vložit z youtube. Většina z nás reklamy nemá ráda a kritizuje je pro jejich otravnost, antidekoraci či ztráty času. Ale zamýšleli jste se někdy nad tím, proč přesto reklamy stále plní svůj úkol a to úspěšně?


Tuto otázku jsem si velmi často pokládala. Jak je možné, že blog s úchylným písmem má větší návštěvnost během dne než já za měsíc? Jak je možné, že na lživou reklamu, která sice tvrdí pravdu, ale zároveň neříká to důležité, reguje tolik lidí? Vysvětlení je jendnoduché - jako u všeho je nejdůležitější PRVÍ POHLED. Aby to bylo jasné, řekneme si několik možností takové pohledu a jejich příklady.

1. Obchodní cedulky: Tesco, Nex Yorker či i obyčejný sekáč, všude v těchto obchodech vidíte různé jasně viditelné cedulky s nízkou cenou (od xxx kč), různé slevy (do xxx %) nebo ve výloze napsáno barevnými fixy obojí. Tyhle způsoby nelze přehlédnou a úkol je jasný - nalákat lidi na zboží, které vypadá jako slevněné. Otázkou je, zda vůbec to tak je. Většina lidí se toho chytne a za cílem ušetřit běží za těmi cedulkami s nadšení, co nového si tam uloví. Já nejsem jiná a právě v Nex Yorku jsem díky těmto cedulkám získala 2 hezká trička :).
A jaké že by měli ty cedulky být? Dostatečně velké s pozadím, které zvýrazní text. Meze se nekladou - červená, zelená, žlutá či černé. jděte se podívat do obchodů a tam čerpejte inspiraci. Hlavně se všimněte toho, kam se podíváte jako první.

2. Nadpis: Nadpis je asi jedna z nejdůležitějšch věcí při reklamě v časopise či odkaz na internetu. Dobrým příkladem je téma týdne. Já osobně si raději rozkliknu článek se zajímavým nadpisem, který přitáhne pozornost. Přesto si stovka blogerů dá do jako nadpis název tématu a vůbec je nezajímá, že tímto lehce zanikne a zapadne. Dále zde jako příklad je Krásná - podíváte se raději "Jak se mluví na síti" nebo spíše na "Vážně ti stačí jen jeden orgazmus?"
A jaký by takový správný potavý nadpis měl vypadat? V prvé řadě orginální. To je na tom to nejdůležitější. Tím vynikneš a lidi si tě více všimnou. Dále by měl dávat najevo, co se dozvíš v článku, ale pozor! Musí to být stále poutavé. Nudný dlouhý nadpis jen prolítnu, ale když se jen nastíní o čem je řeč ("Vážně ti stačí jen jeden orgazmus?"), tak je větší šance úspěchu. Inspirace se zde skvěle chytá právě u Krásné nebo i na první stránce Seznamu, kde jsou různé zprávy. Copak nás asi zaujme nejvíce?
Pokud se jedná o novinový článek, tak by měl obsahovat to, co předtím, plus navíc tučný a velký. Půjč si od rodičů různé výticy a mrkej - něco je silněji, první slovo je červené a zbytek je černý, celá ta "věta" je na dva řádky... To vše jsou reklamní tahy na přitahování pozornosti.

3. Obal: Obal, struktura a prvotní povrch, to vše je důležité při vybírání předmětu. Zase si půjčím oblíbený časopis a co vidím než ho rozevřu? Po obou stranách názvy nejzajímavětších nadpisů s obrázky. Všechny mají vesměs stejnou strukturu, jen dole uprostřed se skví ten, který má za úkol přinutit člověka ke koupi. Nahoře se blíská levná cena (nebo je napsaná tak, aby vidět nebyla) s jasným názvem časopisu, který se však hádá s tím dole o důležitost. Stačí jen televizní program. Přitáhne vás TV max se super desingem nebo sáhnete raději po TV magazínu?
Stejné obaly se však používají i při potravinách. Na krabicích od pizzy je uvařené neodolatelné jídlo, mléko má na sobě zdravě vypadající krávu a čokolády nám již na obalu ukazují, co najdeme, když si to koupíme...

4. Billboardy a vše, co najdu venku: Mometnálně velice (až příliš podle mě), rozšířený způsob reklamy. Sympatická smějící se blondýnka s jasným sloganem, výpis akcí na festival v Praze či snaha poslanců získat hlasy. To vše vydíme dnes a denně. Občas projede kolem nás kamion s logem firmy, autobus zvoucí do Techmánia Plzeň nebo lavička, která se sice nehýbá, a přesto ví o různých půjčkách... Množství je hodně a vše vyjmenovávat je nad moje úsilí. Vždyť stačí jen vyjít ven a zkuste si při procházce vše zpočítat.
A jak docílit, abychom si toho vůbec všimli? Jedeme-li autem víme, že čím větší tím lepší a čím blíže očím, tím více toho víme. Takže, krátká věta jasným písmem a zajímavé pozadí, které přitáhne pozornost. Pokud se jedná o peníze nezapomeňte na maskota v podobě U-fona, jednoho z produktů nebo spokojených zákazníků. Druhů je spousta a zde radit je opravdu zbytečné. Je přeci rozdíl, zda dáte něco na sloup a další věc namalujete na bytovku...

5. Televizní reklamy: Chtěla jsem toho říct tolik a nyní si ani nejsem jistá, jestli mám, co říct. Měli by být zajímavé chytlavé a hlavně dát něco pozorovatelům. Vypraná trička jsou čistá i ve studené vodě, splátky se přispůsobí lidem a tvá kočička je s Whiskats opravdu šťastnější. Nevím, ale v poslední době, jako by se jim to začalo vymykat z ruky. Jsou nudé a pro mě neúčinné. Kofolu si koupím leda tak točenou a Coca-Cola k jídlo? Proboha vždyť o má cukru jak nevím kolik. Neříkám někdy, ale tak jako v rekalmě? Bohužel spousta lidí tomu věří a věřit bude jako slovu svatému.
Kdybych vám teď měla říct, jak udělat TV reklamu, tak mě pošlete někam. Menší radu dám přesto - ať hlavně stojí za to.
Televizní reklamy mají přes své nedostatnky i kladnou stránku. Můžeme si dojít na záchod, pro další várku křupek nebo pití. Dále víme, co budou dávat příští týden za film a jako poslední můžeme přepnout na jiný program a zjistit, zda ten film opravdu stojí na dvě věci.

6. Text: Text doprovázející reklamu. Může být psaný či mluvený v televizi nebo v rádiu. Má obsohovat všechny důležité informace - co, kde, kdy, kdo. Dále je důležité vychválit svůj produkt a potopit konkurenci (která se označuje jako (levné, ostatní, atd.). V poslední řadě poté ukázat spokojené zákazníky, kteří to doporučují a sami to používají. Nezapomeňte na případnou nespokonenost nebo velký sortiment a množství různých možností.
Tyto texty slyšíte denně - TV, radio, letáky... Tak proč se právě z nch neispirovat? Poučte se hlavně z chyb.

A co říct shrnutím? Reklamu se snažte udělat poutavou, zajímavou ať splní svůj účel. Pohrajte si s tím a nebojte se toho. Čím víc času jí budete věnovat, tím více může být úspěšnější :). Hlavně se nepokoušejte být poctivý. Problémem však reklam není až tak lživost jako ukázat jen to nejlepší. Nádherné dívky na billboardech, dodatky v malám nepřečtitelném písmu pod hlavním námětem a vyjadřování o konkurenci jako ostatní, levné a obyčejné, ceny jsou vždy od nejlevnější částky a procenta do nejvyšší... To vše vede k mýlkám a k špatnému vyhodnocení. Bohužel právě tohle dělá reklamu reklamou a nikdy se toho nezbavíme. Bohužel bohudík, jak říkám a tak to taky tak dělejte, jinak neuspějete. Svalně se kolem sebe rozhlídněte a přesvěčte se na vlastní oči které věci vás nejvíce přitahují - se super vzhledem, reklamou a "slevouů nebo ty zapadlé, o kterých skoro nic nevíte?

Jako poslední ukázku a třešničku na dort tu mám ukázku, jak se z obyčejné dívky stane billboardová kráska :). Nebo snad věříte, že všechny ženy a dívky na časoisek jsou pravé malou dávkou make-up?!

Zajímavé, že? Úplně někdo jiný...

S přáním spokojených blogerů
Fanta Light

P.S. I já jsem si zkusila udělat reklamu na svůj blog. Není nic moc (text, logo a billboard), ale přesto budu ráda, pokud zhodnotíte :). Najdete ji ZDE.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 29. července 2011 v 10:39 | Reagovat

Pěkné shrnutí všeho, co reklama je. Pěkný článek. Je opravdu pravda, že kdo si dá záležet na nadpisu k tématu týdne, víc lidí se na to podívá. Když rozkliknu články, které se jmenují jen Reklama, články nejsou tak dobré.

2 Luky Luky | Web | 29. července 2011 v 10:58 | Reagovat

Naozaj super článok, všetko pekne zhrnuté a výstižné :)

3 paradigma paradigma | Web | 29. července 2011 v 17:41 | Reagovat

Má to pár much, ale jinak super článek! A díky za to video! Koukam tady na to s pusou dokořan O_O :D za chvilku ještě mrknu na tu tvou reklamu ;-)

4 Charlie Charlie | Web | 30. července 2011 v 12:08 | Reagovat

Souhlasím se vším, taky klikám na články v TT podle zajímavého nadpisu. Co se týče toho textu a určitého zvýraznění některých částí už jsem na to imunní. Od takových věcí utíkám hodně daleko. Ale je dost možné, že se mi tenhle názor změní až budu jako babička v důchodu - jestli vůbec nějaký bude - chodit a přímo vyhledávat, kde je nějaká sleva :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Staré referáty procházejí rekonstrukcí, proto bych u nich prosila (leden - únor) zvýšenou opatrnost. Mohou se tam vyskytovat jisté chyby.

Komentáře nevztaující se k žádnému článku pište do reklam. V opačném případě mažu!
I zde platí AUTORSKÁ PRÁVA!

Na tomto blogu se právě nachází 88 referátů.
Blog založen: 18. 1. 2011
Majitelka: Fanta Light
Kontakt: Fantalight@seznam.cz.